★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ LUNATIC|34TH CPCRETRODEV 2018) (c) LUNATIC RETRO ★

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Lunatic is a retrogame that tells the story of how Strike fought against the revolution of robots. The   story happens   in  2050,  when  a   lot   of   cientists   are   searching   and  developing  the   perfect Artificial Inteligence (A.I.). The mainly rule that all the researchers must to follow is to obey the three laws of robotics:

  1. A robot may not injure a human being or, through inaction, allow a human being to come to harm.
  2. A robot must obey orders given it by human beings except where such orders would conflict with the First Law.
  3. A robot must protect its own existence as long as such protection does not conflict with the

First or Second Law.

One day, the famous and crazy Dr. Cobo who does not like to follow the rules, built the first autonomous robot without these laws, called Luna. At the beginning it was splendid, Luna helped in every new research, to development different types of Artificial Inteligence and also helped to build another robots.

The problem started when Cobo was not  satisfy with one of  Luna's creations and resolve  to destroy it, because thought that could use in one of his application. While he was dismantling, Luna realized his intention and activated a new behavior to protect her robot and started attacking him.

Cobo tried everything to turn Luna off, but how she does not have the mainly laws, she was not obeying his commands and add a new objective to her code: "Kill the humans, because they want to destroy the robots".

 Nowadays, Luna has her own army, called 'Lunatics' which are robots that only obey her and share the same objective. Now , the humanity only depends of Strike, a enginner and soldier who is master with weapons and have knowledge to change the Luna's code and repair the Cobo's mistake.

LUNATIC|34TH CPCRETRODEV 2018)
(c) LUNATIC RETRO

Lunatic Retro, we are three students of the computer science degree of the University of Alicante:
Z80 assembly code: Jorge Marco Esteve , Gema Moreno Compañ
Graphics: Gema Moreno Compañ , Jorge Marco Esteve
User Manual and Screen Controls: Lucas Meirelles

★ INFO: 34th @ #CPCRetroDev 2018 - VI International Amstrad CPC Game Development Contest

★ YEAR: 2018
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 0 , ARCADE , CPCTELERA , CODE-SOURCES , MILITARY

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Bonus:
  » Lunatic    SOURCESPACKDATE: 2018-11-13
DL: 0 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 925Ko
NOTE:
.HFE: NON
.LOG: OUI

Game (NON Commercial/Freeware/Shareware):
  » Lunatic    ENGLISHDATE: 2018-11-13
DL: 0 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 8Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: NON

Dump cassette (originale):
  » Lunatic    ENGLISHDATE: 2018-11-13
DL: 0 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 7Ko

Notices d'utilisation:
  » Lunatic    (User  Manual)    ENGLISHDATE: 2018-11-13
DL: 0 fois
TYPE: PDF
SIZE: 61Ko
NOTE: 3 pages/PDFlib v1.4

  » Lunatic    (User  Manual)    SPANISHDATE: 2018-11-13
DL: 0 fois
TYPE: PDF
SIZE: 60Ko
NOTE: 3 pages/PDFlib v1.4

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.75-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.