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LUCAS' PROBLEM (Computing with the Amstrad)LUCAS' PROBLEM (The Amstrad User)
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THIS intriguing puzzle was devised around 100 years ago by the French mathematician Lucas. Originally it was played on a white board divided up into nine squares. The first four squares contain blue counters, the last four red ones. The centre square is left empty.

The aim is to swap the colours so that the blue counters end up on the right, and the red ones on the left.

You are only allowed to move one counter at a time, and it must be into the empty space. There are
only three rules to remember:

  • Blue counters can only move right, while the red ones move left.
  • If the square to the right of a blue counter, or left of a red counter is empty it can slide across.
  • A counter can jump over one other counter, providing it's in the right direction.

To move a counter just press the number corresponding to its square. Should you get into a situation where progress is impossible, or you just wish to start again, press the 0 key.

CWTA

LUCAS' PROBLEM
(c) THE AMSTRAD USER , COMPUTING WITH THE AMSTRAD

★ AUTHORS: Michael Pickersgill (The Amstrad User) , Henry Watton (Computing with the Amstrad)

★ YEAR: 1989
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , REFLEXION , 10 LIGNES , BASIC
★ LICENCE: LISTING

 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listing:
  » Lucas  Problem    (The  Amstrad  User)    ENGLISH    LISTINGDATE: 2020-07-31
DL: 1 fois
TYPE: PDF
SIZE: 39Ko
NOTE: 1 page/PDFlib v1.6

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.