| ★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ JUST GET 9 ★ |
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This game is really interesting to play. Its rules are simple, but result in rich dynamics. To progress towards the goal, at each move the player select a tile of a "domain" (group of tiles of same value). This tile increases value and the rest of the domain disappears, making room for new random tiles from the top. An important part of how the player can influence the game is that the player chooses which tile of the domain they play, which decides where the new tile appears and where disappearing tiles cause other tiles to fall, creating new opportunities for aligned tiles of the same value -> new groups. This makes possible to "clear out" obstructing tiles in various ways. Watch out not to "break" interesting domains by removing tiles under some parts. First moves are really easy and provide a quick intuitive understanding, yet difficult gradually increases, maintaining a nice level of challenge and thinking all along.
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Page créée en 145 millisecondes et consultée 1324 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |