★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ INTERCEPTOR (c) AMSTRAD COMPUTER USER ★

Amstrad Computer User
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

Here's this month's helping of listing for you to type in. This is a flight combat game where you pilot a high powered fighter jet to intercept marauding enemy aircraft.

You see the pilot's view through the cockpit screen and you have controls to move left and right, up and down and fire missiles. There is only a certain amount of time before your fuel runs out and of course your supply of missiles is limited.

There is only one part to the listing, but it does contain some machine code so type in the whole program and save it before you try to run it.

We've altered the program to work with a joystick so if you want to put it back to its original state - using the keyboard - you'll need to change these numbers in lines 140-180. Sensibly, Kevin Freeman has used Inkey so it is easy to change from one to the other.

ChangeTo
7269
7371
7446
7538
7647

Kevin writes - The majority of the program runs in Basic with an RSX to increase printing speed, in the form |SPRITE, x,y,p. X(0-39),y(0-24) referring to a position on the Mode 0 screen, p is a pointer to a memory position containing data for a sprite -the first two bytes being the x,y dimensions.

Note that this sprite handler does not plot over odd numbered pens giving the illusion of depth in the game. If the sprite is plotted at the same position twice then it will erase itself.

ACU #8608

INTERCEPTOR
(c) AMSTRAD COMPUTER USER

AUTHOR: Kevin Freeman

★ YEAR: 1986
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1
★ LiCENCE: LISTING
★ COLLECTION: AMSTRAD COMPUTER USER 1986

 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listing:
» Interceptor    ENGLISHDATE: 2011-01-01
DL: 223
TYPE: ZIP
SiZE: 6Ko
NOTE: Extended DSK/40 Cyls
.HFE: Χ

Je participe au site:
» Vous avez des infos personnel, des fichiers que nous ne possédons pas concernent ce jeu ?
» Vous avez remarqué une erreur dans ce texte ?
» Aidez-nous à améliorer cette page : en nous contactant via le forum ou par email.

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c
Page créée en 227 millisecondes et consultée 1446 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.