| ★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ HEATHROW INTERNATIONAL AIR TRAFFIC CONTROL (c) HEWSON ★ |
| TILT | Cahiers de l'Amstrad Magazine | Home Computing Weekly![]() |
This fascinating simulation encompasses the problems associated with the work of an air traffic controller. Two locations arc offered, each having eight levels of difficulty. The objective is to land ten aircraft within a set time limit. A full report based on your performance is given at the end. Your responsibility is only for planes that are landing, though avoidence of outgoing traffic is essential! The main display is a radar scan depicting the location and altitude of incoming aircraft. The runways and approach flight paths are shown at the centre. On the right of the display arc listed all the various parameters and their values for each plane. Each type needs to be landed within it's individual limits, approach speed and altitudes being critical. Each plane needs to be Localised on it's approach to the Glide Path, then Established before acquiring Final Approach for a safe landing. Accompanying the cassette is a comprehensive instruction booklet, which is easily understood.
D.H., HCW |
| ![]() |
Page créée en 348 millisecondes et consultée 4617 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |