| ★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ FRUITY FRANK (c) KUMA ★ |
| CPC Revue | Cahiers de l'Amstrad Magazine | Home Computing Weekly![]() |
Acrobatic antics are paramount 10 avoid and destroy an apparently infinite supply of nasties on the prowl in your fruit garden. After protecting one garden, you go on to the next more difficult one, with even nastier nasties. Excellent use of Amstrad's colourful graphics and elaborate sound commands make this game compelling to play and frustrating to finish. An enormous amount of screen activity retains an eye catching display throughout the many pages. Nasties are caught by Fruity Frank, crushed by an apple being dropped onto them, or, as a last resort, a ball can be thrown at them. All of this has to be accomplished whilst you avoid the Plum and Strawberry monsters dropping on you without prior warning. Instructions are graphically] displayed to a now familiar format. Either joystick or keyboard is used to control Fruity Frank. When good enough, the results of your efforts are recorded in the Hall of Fame. Score and hi-score features are shown at the top of the screen throughout the game. Another superb program from Kuma Computers, who really have set an industry standard for quality software.
D.H, Home Computing Weekly #98 |
| ![]() |
Page créée en 115 millisecondes et consultée 15772 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |