★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ FRUIT MACHINE SIMULATOR 2 (c) CODEMASTERS ★

AMSTRAD ACTION
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Is there anything more mindless than fruit machines? All those flashing lights, taunting text messages and irritating jingles seem to draw people like magnets in pubs and clubs. On offer is the slight chance to win a small amount of dosh. An amount that will hardly offset the three weeks wages you've pumped into the thing to get this far!

So what hope could there be for a computer version that doesn't even allow you the chance to keep your theoretical winnings? A game whose forerunner scored a mighty 15% in AA337 Surprisingly the outlook is good for Fruit Machine 2 (Son of Fruit Machine's Revenge).

As much as you may loathe the concept, just play this simple little number once and you won't leave you machine for hours. The game's very simple. You have a couple of 10p coins burning a hole in your pocket with which to gamble, You are presented with a three-reel fruit machine which boasts every feature under the sun and you just have to spin and nudge.

Sub-games litter the place, all with their own blend of skill and luck, most concentrating on the press of single button. The more money you win, the longer your game, the greater your fame in the world of the one-arm bandits.

Fruit Machine 2 looks good and plays well, if a little slowly. The reels have a neat 'sprung' look to them and the choice of the base colours is suitably garish.

FM2 wins you over with the same siren song that its real-life counterparts employ. It creates an illusion that there's skill involved in this game of chance, and that's fatal. Time and time again you'll find yourself called back to the game, certain that now you know the secret, now you'll win. And of course, as in the real world, only the coin box ever comes out ahead! But if you've a failing for these fiendish devices then, £2.99 a small price to pay to feed the habit!

TW, AA

FRUIT MACHINE SIMULATOR 2
(c) CODEMASTERS

Written: Mark Baldock
Graphics: neil Adamson
Music: David Whittaker

★ YEAR: 1990
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 3 , OTHER GAME , FRUIT MACHINE

★ RERELEASE: SERMA SOFTWARE (SPAIN)

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Dumps disks:
» Fruit  Machine  Simulator  2    CHANY-NPSDATE: 2018-05-20
DL: 7 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 137Ko
NOTE: Dump/upload by McSpe ; 42 Cyls
.HFE: OUI
 
» Fruit  Machine  Simulator  2    THE  EQUALIZORDATE: 2013-08-30
DL: 54 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 88Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

» Fruit  Machine  Simulator  2    TOMETJERRYDATE: 2013-08-30
DL: 18 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 99Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI
 

Dump cassette (version commerciale):
» Fruit  Machine  Simulator  2    ENGLISHDATE: 2010-03-29
DL: 85 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 34Ko
NOTE: Dump by Johnny Farragut ; Speedlock Tape v1987

Je participe au site:
» Newfile(s) upload/Envoye de fichier(s)

QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.75-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.