An entrant in the 2015 #CPCRetroDev Game Creation Contest which finished 2nd out of 8 nominated entries in the PRO category and 2nd out of 35 entries overall, and was also awarded a special mention for technical achievement.
This project is published under GNU General Public License v3
★ UPDATES:
The original version was developed in a big hurry during under six weeks but it was able nonetheless to be shown in time in the CPC RetroDev 2015 contest and win the second prize and the best technical achievement award.
The second version adds battlements for the towers and a true ground instead of a ring of platforms, and also corrects several bugs, but the eight stages featured in the original version stay untouched.
CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c Page créée en 286 millisecondes et consultée 2548 fois
L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.