★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ FLASHBACK (c) VISUAL DIMENSIONS ★

Computing with the AmstradThe Games Machine
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

Flashback was written using GAC and gives the player a race against time to save an 18th-century mansion from the bulldozer.

You have just 24 hours to raise money and pay for essential repairs to Major Catastrophe's mansion. And during this three-part adventure you'll find yourself journeying through time, picking up items and information to help with the problem of the dilapidated pile.

Part one is a general introduction to Major Catastrophe, his house and the surroundings, part two is a tnp back to the First World War. behind enemy lines; and part three takes place in the Egyptian desert, where the player must escape from a German POW camp.

But like so many utility-created programs Flashback is bugged Some EXAMINE inputs are replied to with "OK" and nothing more, which is intensely annoying. And within the first few locations I found a ball of stnng in the mansion - and after trying to do vanous things with it discovered the program doesn't understand the words 'ball'or string odd

It was then that I discovered the refrigerator and the error message that appears when one inputs EXAMINE IT fit' refemng to the fndge) And that was enough.

If Visual Dimensions can iron out the bugs, the three parts of Flashback should be worth the dosh. But I couldn't get far enough into this flawed version to give it a percentage

The Games Machine #4 (March 1988)

FLASHBACK [Flash Back]
(c) VISUAL DIMENSIONS

AUTHOR(S): ???

★ PRIX: £3.99 (CASSETTE)

★ YEAR: 1988
★ LANGUAGE:
★ GENRE: AVENTURE TEXT , GAC , MILITARY , MISSING
★ LiCENCE: COMMERCIALE



★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Aucun fichier de disponible:
» Vous avez des fichiers que nous ne possédons pas concernent cette page ?
Je participe au site:
» Vous avez des infos personnel, des fichiers que nous ne possédons pas concernent ce jeu ?
» Vous avez remarqué une erreur dans ce texte ?
» Aidez-nous à améliorer cette page : en nous contactant via le forum ou par email.

CPCrulez[Content Management System] v8.732-desktop/c
Page créée en 243 millisecondes et consultée 2642 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.