★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ EXPLORER (c) ELECTRIC DREAMS ★

AMSTRAD MAGAZINEComputing With The AmstradAmstrad AccionASM
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WHILE zipping Through the galaxy in your newly acquired, second-hand star cruiser the inertial stabilizers fail off.

Thirty seconds later you are spiralling down towards certain death on a desolate and nameless planet.

Fortunately you survive. Unfortunately your cruiser broke up on re-entry and its nine parts arc now scattered over the planet's surface.

Once you've regained your senses you switch on your Object sonar. This will give you a compass bearing and, if you're very lucky, the distance to the object.

The planet's surface is covered with trees, water and termite mounds, all artistically displayed as detailed full screen drawings.

As you walk forwards through the jungle the section directly in front of you becomes greatly enlarged before being replaced with the next piece.

Exploration of the planet is made a little easier by the thoughtful provision of teleports at regular intervals.

On entering one of these you arc prompted for the name of your destination and according to the inlay card there are so many locations provided that the one you enter will exist.

The locations aren't chosen at random because typing the same name into different teleports will take you to the same destination.

Reassembling the ship - if you ever find any of it - is made easier by the provision of nine beacons and any grav drones.

No natter how hard I tried to appreciare the complexity of Explorer I couldn't help feeling that it was just a to of pretty pictures and vary little else


Steve Brook, CWTA

EXPLORER
(c) ELECTRIC DREAMS

Developper: The Ramjam Corporation ( Tony Barder , Simon Dunstan , Nick Cooke)
Produced by The Software Studios

★ YEAR: 1987
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , AVENTURE GRAPHIQUE , ZX , TAPE , DISK

★ PROTECTIONS: DISCSYS (DISK) , CASSYS (TAPE)
★ RERELEASE: PROEIN SOFTLINE

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Adverts/Publicités:
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L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.