★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ EXECUTION! (c) DATACOM ★

ACU
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Hello, what's this? A game with fast moving graphics requiring nerves of steel, not for the highly strung etc. Oh no, it's another Hangman. Yes folks, someone has taken the humble hangman and jazzed it up with the help of a marketing and graphics firm, and given it the old hard sell.

The only real difference is that you get vaporised at the end instead of being hung. If you get a letter wrong, a Star Wars type trooper marches on. When enough of them have gathered round, the star attraction (you) is shot at, gets an attack of the screaming abdabs and disappears in a cloud of XORed graphics. They got everything else right though, the cassette has slow speed on one side and high speed on the other, there is a choice of colour or monochrome monitor and the options are clear and menu driven. The only fault I found was that you are allowed to delete non-printable characters (like the [CLR] key). This mucked up their screen formatting a bit. Apart from the minor difference in the method of dispatch, this is your usual hangman with one thousand words in it's vocabulary and not much else to offer except little men walking on to the screen.

Rather an over-enthusiastic cassette cover, I thought. There were lots of bits that have very little to do with a hangman. The authors of the game were so short on features that they stuck their necks out and mentioned large characters as one, and that is getting desperate!

You can change the response times, word difficulty and (about the only novel feature) help levels for each player . This bit allows you to have one letter given as a clue and an additional crossword-type clue for a 10 point penalty.

Apart from this it is just a hangman, nicely executed, but just a hangman nevertheless with an enthusiastic cassette cover. If it is a hangman you are after, then this one is great, but if you are after gripping technicolour spritey stuff then I have no hang-ups about giving this game the chop.

ACU #8508

 

EXECUTION! [Executioner]
(c) DATACOM

AUTHOR: DAVID READING

★ YEAR: 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 0 , EDUCATIF , HANGMAN


Cliquez sur l'image pour voir les différents packages (2). 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Cover:
» Execution    (Release  TAPE)    FRENCHDATE: 2016-09-07
DL: 44 fois
TYPE: image
SIZE: 407Ko
NOTE: w1913*h1169
 

Dump disk:
» Execution    ENGLISHDATE: 2015-07-13
DL: 18 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 55Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

Dump cassette (version commerciale):
» Execution    ENGLISHDATE: 2012-02-20
DL: 89 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 18Ko
NOTE: Dump by Johnny Farragut

Media/Support:
» Execution    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2016-09-06
DL: 34 fois
TYPE: image
SIZE: 47Ko
NOTE: w760*h490

Notice d'utilisation:
» Execution    ENGLISHDATE: 2018-03-11
DL: 55 fois
TYPE: text
SIZE: 3Ko
NOTE: Retyped by hERMOL

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» Newfile(s) upload/Envoye de fichier(s)

QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.