★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ DISASSEMBLER|39TH CPCRETRODEV 2018) (c) MACHINEGUN ★

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The objetive is to destroy the wall at the top of the screen using the bar to make the ball bounce against them. Take into account that the ball will bounce with everyting on screen. 

You have 40 pieces of wall to destroy, every one with its number of hits it can handle, so one bounce against a piece of wall does not necesary mean its destruction. Once you break every block, congrats! you've won. 

But if you drop the ball 3 times, you'll lose. 

DISASSEMBLER|39TH CPCRETRODEV 2018)
(c) MACHINEGUN

Developed by Machinegun, a team formed by students from University of Alicante:

  • Z80 Assembly code written by Diego Cárcamo Porres
  • Code , Grafics and music by José Ignancio Nadal Sánchez

★ INFO: 39th @ #CPCRetroDev 2018 - VI International Amstrad CPC Game Development Contest

★ YEAR: 2018
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 0 , ARCADE , BREAKOUT CLONE
★ LICENCE: ???

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Bonus:
» Disassembler-MachineGun    (CPCRetroDev2018)    SOURCEPACKDATE: 2018-11-13
DL: 58 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 52Ko
NOTE:
.HFE: NON

Notice d'utilisation:
» Disassembler-MachineGun    ENGLISHDATE: 2018-11-12
DL: 22 fois
TYPE: PDF
SIZE: 548Ko
NOTE: 2 pages/PDFlib v1.5

Je participe au site:
» Newfile(s) upload/Envoye de fichier(s)

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.