★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ DIAMOND MINE (c) BLUE RIBBON ★

AMSTRAD ACTION
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Diamond mines are unlikely to become a gamester's best friend. This game has an absurdly simple task to match the similarly simple sound and graphics, ft will satisfy only those who've never soon computer game or those who've seen so many that their sense of discrimination has become totally befuddled.

You stand at the top of a maze layout con trolling a p:pe which gobbles the diamonds (dots). Rushing around in the maze are hostile aliens (purple blobs) You can suck them up the end of the pipe but if they touch any other point you lose a life. Controls are left/right, up/down and retract which freezes the action and allows you to get back and gobble some aliens.
 

 

The whole the only interest of the game is in learning to press retract rather Ilian a control key going back on yourself loses a life. So you can have some fun for about 10 minutes. Once you've learned to control yourself the game is a bore, despite its 10 mazes.

PC , AMSTRAD ACTION #6

DIAMOND MINE
(c) BLUE RIBBON

AUTEUR: MIKE WILLIAMS

★ YEAR: 1986
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 0 , ARCADE , PACMAN CLONE , TAPE

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Dump cassette (version commerciale):
» Diamond  Mine    ENGLISHDATE: 2012-02-11
DL: 95 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 7Ko

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.