★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ COLOSSAL CAVE ADVENTURE (c) DUCKWORTH ★ |
ACU![]() | Popular Computing Weekly |
There are a few versions of the original Crowther & Woods mainframe adventures floating around; and I have so far played two: this one and another by Level 9. The one by Level 9 is by far the better. Duckworth's has a few 'let-downs': no instructions; a ludicrous 'QUIT' routine and overall slow execution. Duckworth assumes that everybody has played one of their adventures. In all the adventures I have played before, 'QUIT' meant halting the current game and letting you try again from the beginning. But, Duckworth's 'QUIT' actually clears the memory completely and you are dumped with an empty computer, and if you were intending to play again then you have to wait ten minutes or so while the adventure is re-loaded. It's a typical adventure, with dwarves, trolls, dragons magic spells and and many caverns full of objects and treasures. Sometimes it makes you feel like jumping for joy when you complete a previously impossible section, other times it makes you feel like picking up the computer and lobbing it through the nearest window. Pete Gerrard (the author) has written a fairly intelligent book on how to write adventures for yourself, but in his own games he misses the finer points. ACU #8508 |
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L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous! |
CPCrulez[Content Management System]
v8.75-desktop/cache L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |