★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ CAESAR'S TRAVELS (c) MIRRORSOFT ★

AMSTRAD ACTION
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Educational software for the Amstrad computer range is scarce, and what is available is very substandard. Caesar's Travels is one of those rare exceptions, being well packaged and presented - it looks and feels as professionally done as today's entertainment software.

Caesar's Travels comes in the form of a book written by James Mercer. Aimed at an age range of 3 to 9, it suits both pre-readers (obviously accompanied with an adult) and early readers. The computer cassette contains an abbreviated form of the story, but with the added advantage of animated action. Poor old Caesar has been kicked out into the streets for not doing his job properly: catching mice. You take on the role of this miserable cat. Via the keyboard input that you supply, different outcomes to the story may occur. The idea is that you find a new home for yourself. Naturally you have many adventures along the way - it's not all a bed of catnips.

Only eight keys are involved. This is an excellent idea, as it will not confuse and thus put off any youngsters. The number keys from 1 to 6 are used to instruct Caesar to perform certain actions. For example, pressing 1 will cause Caesar to run and pressing 3 will make the cat jump.

Two other keys are Enter and the spacebar. Enter is needed when answering certain questions that crop up from time to time. For example, a number of objects may appear on the screen - in one case nine sausages appeared. You must count them up, then press the correct number key (9 in this ease), followed by Enter. The spacebar is used to continue or start a new game.

To make things easier for a child, all the keys and their associated use are printed on a card which can easily be placed on the keyboard. The game itself is very good, the text appearing at the top of the screen while Caesar cavorts amid relevant scenery at the bottom. Once you have instructed Caesar what course he should take, he carries out his actions graphically before the next section of text pops up.
Overall, this is an excellent way to introduce toddlers to reading. They can see their words enacted on screen, and we all know a picture is worth a thousand words. The text appears on screen line by line, at a pace a youngster can handle. Times are played at various stages in the game, adding to the atmosphere and overall enjoyment.

AMSTRAD ACTION #15

CAESAR'S TRAVELS
(c) MIRRORSOFT

AUTHOR: B&M Clark for Chalksoft
DESIGNER: Gill Baldwin

★ YEAR: 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 3 , EDUCATIF , misc

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Adverts/Publicités:
» Mirrorsoft-Caesar  the  CatDATE: 2013-01-02
DL: 189 fois
TYPE: image
SIZE: 174Ko
NOTE: w856*h1220

» Mirrorsoft-Caesar  Travel  sDATE: 2013-09-28
DL: 145 fois
TYPE: image
SIZE: 189Ko
NOTE: w914*h1341

Dump disk:
» Caesar  Travel  sDATE: 2015-07-08
DL: 36 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 61Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

Dump cassette (version commerciale):
» Caesar  s  Travels    ENGLISHDATE: 2015-12-14
DL: 59 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 21Ko
NOTE: Dump par DLFRSILVER

Media/Support:
» Caesar  s  Travels    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2016-09-06
DL: 22 fois
TYPE: image
SIZE: 16Ko
NOTE: Uploaded by hERMOL ; w407*h270

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.