★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ BUSTER BLOCK (c) KUMA ★

AMSTRAD ACTION
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Remember an old arcade game called Pengo where you had to push blocks of ice around to kill creatures. Well this is a derivative that has far more complexity to it and a whacking 400 rooms to explore. The rooms are arranged as a large maze which you have to explore and complete 25 levels of.

Each room is constructed much like a screen from Pacman with corridors made up of blocks and inhabited by various monsters. There are exits from each screen that lead to another and when you find the right one it will take you through to another level of the game. However there are plenty of obstacles to overcome on the way because most screens are very cluttered.

There axe 16 types of block and 8 types of monster that appear in different sections. The blocks vary in their behaviour, which you'll need to recognise to survive long. Most of them can be pushed by your little bird-like character but behave differently afterwards. They travel at different speeds, bounce, crumble on impact with something, and keep moving round corners. There's even a block that will teleport you to another part of the game.

The monsters also have different characteristics of speed and movement, and some can push blocks which you can't. All of them can be flattened by a well timed push of a block but if you run into them it costs energy. Energy also slips away with time or by running into a block coming towards you but is replenished at the end of each level.

The graphics are adequate with each level having a different colourful surround and the sound effects are in a similar and pleasing vein to the author's previous game Fruity Frank. It's not as addictive as its predecessor but there's certainly a lot of screens to get round and things to deed with. Fairly mindless but fun to race around for a while.

BW



Lots of blocks and monsters to push and pulp

SECOND OPINION

A really fun game, with a surprising amount of depth to it. The graphics may be weak, but the different kinds of block and monster make for good compulsive gameplay.

AW, AMSTRAD ACTION n°11

BUSTER BLOCK
(c) KUMA

AUTHORS: Steven Wallis , Sean Wallis

★ YEAR: 1986
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , ARCADE , MAZE EXPLORATION , ARCADE

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Dump disk:
» Buster  BlockDATE: 2013-09-12
DL: 51 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 78Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

Dump cassette (version commerciale):
» Buster  Block    ENGLISHDATE: 2012-01-27
DL: 68 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 28Ko

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.75-desktop/c
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.