★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ BATTLSHIPS (c) THE AMSTRAD USER ★

The Amstrad User
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Most people have probably played Battlships at one time or another, and we have Steven to thank for transferring the popular game to the Amstrad. It provides two levels of difficulty with operation through either the joystick or cursor keys. We have tested the program successfully on both the 464 and 6128.

How It Works

  • 150-320 Initial Input Section, Choice for instructions, Joystick or Keyboard & Difficulty level.
  • 320-420 Draws the Game grid. 
  • 420-570 Print ammunition & difficulty level reminder onto screen.
  • 580-710 Prints co-ordinates onto game grid.
  • 720-830 Draw ships onto Right Hand Side of screen.
  • 840-1180 Handles Keyboard/Joystick input of type of ammunition & your co-ordinates.
  • 1190-1250 Tests and prints whether co-ordinates have been used before and if there is a hidden ship at this location.
  • 1260-1340 Erases ships on left hand side when fully destroyed.
  • 1350-1440 Prints the results of your shot onto the grid whether hit/miss.
  • 1450-1490 Erases a bomb when one fired.
  • 1500-1600 Erases a torpedo when one is fired.
  • 1610-1670 Fires a Horizontal Torpedo.
  • 1680-1730 Fires a Vertical Torpedo.
  • 1740-1960 This is the main routine where the computer hides the ships.
  • 1970-2200 Symbols for ships on left hand side of screen.
  • 2200-2350 Instructions Routine.
  • 2360-2420 Instruction stepping routine.
  • 2430-2540 Lose routine, also uncovers any ships not yet revealed.
  • 2550-2670 Win routine. Plays tune and prints a message.
  • 2680-2760 Data for win tune.
  • 2770-2830 Lose tune routine.
  • 2840-2870 Lose routine's tune data.

TAU

BATTLSHIPS
(c) THE AMSTRAD USER

AUTHOR: Steven Hall

★ YEAR: 1987
★ LANGUAGE:
★ GENRE: BASIC

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listings:
» Battleships    (Computer  Gamer)    LISTING    ENGLISHDATE: 2016-02-10
DL: 121 fois
TYPE: PDF
SIZE: 890Ko
NOTE: 2 pages/PDFlib v1.6

» Battleships    (Popular  Computing  Weekly)    ENGLISHDATE: 2018-08-29
DL: 35 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 7Ko
NOTE: Uploaded by CPCLOV ; 40 Cyls
.HFE: NON

» Battleships    (Sixty  Programs  for  the  Amstrad  CPC464)    LISTING    ENGLISHDATE: 2018-08-25
DL: 23 fois
TYPE: text
SIZE: 6Ko
NOTE: Uploaded by CPCLOV

Je participe au site:
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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.