★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ BATTLE OF AUSTERLITZ (c) PSS SOFTWARE/CCS ★

Computer & Video Games
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The sun of Austertitz rose over this battlefield in modern Czechoslovakia on 2nd December 1805 to show, through the morning mist, 80.000 troops of an Austrian-Russian Alliance confronting 70,000 under the great Emperor Napoleon.
By the end of the day the Allies were in headlong retreat, and Napoleon had won what is always regarded as his greatest victory. He won it with superior training of his troops, with superior manoeuvrability, with superior coordination of infantry, cavalry and artillery, and above all with the superior leadership of his Marshals of France, each commanding one of the six Corps of his army.

The side that won took the offensive and carried the fight to the enemy.
The Lothlorien game which bears the same name as the battle offers none of these features, at least in the Spectrum version which I tried. No artillery ts shown, and cavalry fight in exactly the same manner as infantry. The combat mechanism (given in full in the booklet) gives the greatest advantage to troops holding defensive positions, and the only way to win with the French is to place them behind river lines.
There is a very promising system of devolved command, whereby the player as Napoleon gives outline order; to his Corps commanders, who use their own initiative and personalities in carrying them out.
Bui it simply doesn't work. Marshals of France attack superior numbers with fractions of their own forces, march in the wrong direction, and generally behave in a manner which would get them all reduced to corporal, if that, in about five minutes. The computer-controlled enemy, on the other hand, shows a persistence and desire to fight well above that of the real Allies. Any resemblance between the Austerlitz and the hatle of the same name, or any other Napoleonic battle, is a co-incidence. Il doesn't even feel like a wargame.

Computer & Video Games #61

BATTLE OF AUSTERLITZ [Austerlitz 1805]
(c) PSS SOFTWARE , CCS

AUTEUR: Mc Lothlorien

★ YEAR: 1987
★ LANGUAGE:
★ GENRE: ingame mode 1 , strategy game , war game , military , TAPE

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Cover:
» Austerlitz  1805    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2016-09-07
DL: 70 fois
TYPE: image
SIZE: 90Ko
NOTE: w652*h680

Dump disk:
» Battle  of  Austerlitz    ENGLISHDATE: 2013-08-30
DL: 56 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 85Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

Dump cassette (version commerciale):
» Battle  of  Austerlitz    ENGLISHDATE: 2018-11-29
DL: 84 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 21Ko
NOTE: CSW2CDT-20170630
.LOG: OUI

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.