★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ AMSTRAD JUMPER (c) YOUR COMPUTER/SINTAX ★

Your Computer
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Jason Charlesworth leaps into Amstrad action.

Jumper is an arcade-quality game for the Amstrad CPC-464 computer in which you must guide a little man called Jumper to the top of the screen.

To get to the top of the screen, Jumper must jump through the moving holes in the platforms but if he falls through a hole he will be stunned and so will be unable to move for a while. However, all the time the nasties are advancing and Jumper, being a nice sort of chap, does not want to kill them so he must run away from them. To help him do this, the screen is wrap round i.e. if he runs off the left-hand side of the screen he will appear on the right-hand side and vice versa.

The scoring in the game is based on how many times you jump up. The more times you jump up, the more points you get and the amount of points you get per jump increases every other round. If your score is high enough at the end of the game, the program will ask for your name.

The game has 15 screens featuring different combinations of the nasties — yachts, teapots, telephones and tanks — and on each screen continuous music plays — translated by Robert Rhodes.

The game also features a joystick option and a hard or easy game option. To set up the game-type in listing I and save it with SAVE "JUMPER" Next type in listing 2 and run it. If it finds an error in the code, correct it then rerun the program and when it gives the "Finished, no errors" message, save the code with SAVE "CODE",b,35900,3700 The game may now be played by rewinding the cassette and typing Run"".

AMSTRAD JUMPER
(c) YOUR COMPUTER , SINTAX

AUTHOR: Jason Charlesworth

★ YEAR: 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 0 , ARCADE

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listing:
» Amstrad  Jumper    (Your  Computer)    SPANISHDATE: 2013-08-30
DL: 82 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 23Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: OUI

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/cache
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.