★ AMSTRAD CPC ★ Stephen Curtis|Amstrad Action) ★

Stephen CurtisStephen CurtisGames - Auteurs
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THE MASTERTRONIC MASTER

Following requests from hundreds of AA readers (well, we did get letters from two people), we've managed to track down rising star Stephen Curtis, the programmer of the chart-topping Mastertronic programs Nonterraqueous and Soul of a Robot.

They're his first big hits in two and a half years of programming for software houses, and could be the start of still better things - Stephen, who's 22, told us that they were just the first in a series of 21 games to be released over the next few years! Here are, wait for it, EXCLUSIVE details of the next title The Homan Harvest as described by Stephen: The game is set in planet groups. Each group consists of 42 different planets and 2436 screens, so the total number of screens is 9744. Movement between planets is via rockets.

There axe many hazards to look out for (eg. manic Droids) and puzzle elements. A high degree of shooting is required. The aim of the game is to reach the planet offering safety from the Droids.'

The game will be followed by Nonterraqueous 4, Vect - the Avenging Droid. '

Stephen, who inhabits a flat in Pontypridd, South Wales, puts down the success of his latest games to the fact that he'd spent much more time than usual in planning and writing them. That, together with the fact that they're being sold for just œ 1.99.


Stephen Curtis (1985)

AMSTRAD ACTION #4

CATEGORYTITLES (8)YEAR
GAMELIST Dr Jackle And Mr Wide
Jackle & Wide
1987
GAMELIST Terra Cognita 1987
GAMELIST Chopper Squad
Helicoptero 2000
Helicóptero 2.000
1985
GAMELIST Nonterraqueous 1985
GAMELIST Five-a-Side Soccer 1988
GAMELIST Soul Of A Robot
Nonterraqueous 2
1986
GAMELIST The Trans-atlantic Balloon Challenge
Transatlantic Balloon Challenge
1987
GAMELIST Into Oblivion 1986

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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.