When disigning computer graphics displays, it is occasionally necessary to draw a circle which intersects a series of points. Unfortunately, while generating a circle from a given centre point is a straightforward operation, producing a circle, given three points - any three points will define a circle - can involve a great deal of trial and error. The program avoids any such difficulties by generating a circle which passes through any three points given on its circumference. A cursor is provided to aid with the positioning of the points and the program is error-trapped, for example, to detect the fact that the points entered define a circle of infinite radius - such circles are sometimes also known as a straight line. YR ★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★ |
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CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c Page créée en 372 millisecondes et consultée 871 foisL'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |
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