★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ ZOMBIE ISLAND (c) CPC COMPUTING ★

CPC Computing
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

MOST arcade games rely too heavily on superb reactions mixed with a touch of luck. Patrick obviously became a little fed up with this, and he has written a short game that requires a bit more thought.

You are stuck on a small island which, as you've probably guessed, is inhabited by zombies. These move closer and closer to you, and your only chance of survival is to lead them into the pits scattered
about. These kill zombies falling into them.

Movement is controlled by entering the compass direction when asked. The zombies will then
all move one place towards you, and if you've chosen correctly a couple of them will fall to their deaths. If two zombies bump into each other, one of them will be obliterated.

You aim is to last as long as possible, and try to kill them all off. If you manage it, you'll move on to the next screen. A fair amount of thought and planning is required to survive in this extremely addictive game.

CPC Computing

ZOMBIE ISLAND
(c) CPC COMPUTING

AUTHOR: Patrick Beautement

★ YEAR: 1988
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , BASIC , 10 LIGNES , 1K
★ LiCENCE: LISTING
★ COLLECTION: COMPUTING WITH THE AMSTRAD 1988

 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listings:
» Zombie  Island    (CPC  Computing)    ENGLISHDATE: 2013-05-22
DL: 221
TYPE: ZIP
SiZE: 5Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: Χ

» Zombie  Island    (CPC  Computing)    LISTING    ENGLISHDATE: 2018-07-17
DL: 173
TYPE: text
SiZE: 3Ko
NOTE:

Je participe au site:
» Vous avez des infos personnel ?
» Vous avez remarqué une erreur dans ce texte ?
» Aidez-nous à améliorer cette page : en nous contactant via le forum ou par email.

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c
Page créée en 411 millisecondes et consultée 1367 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.