★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ ZNAX (5TH @ CPCRETRODEV 2015) (c) SHINRA ★ |
Playing Overview The playfield is called with blocks of 5 different colors in a 10x10 grid. Below it are your score, and a timer which starts with 60 seconds and counts down. Goal The goal of the game is to get as much points as possible. You do this by locating a rectangle in the playfield which has its 4 corners of the same color. You have to tag two opposite corners (forming a diagonal) to "select" the rectangle, the tiles in it will be replaced with new ones. Each time you find a rectangle, you are awarded points and extra time. You have to find them rather fast if you want to continue playing. When the timer reaches 0, the game is over! Controls The game is played with the arrow keys and spacebar. Use the arrow keys to move your cursor around the playfield. Use space to select or deselect a tile. The first tile you select is marked, then you have to pick a second one to define a rectangle. If the 4 corners of the rectangle are not of the same color, this will not work. Technical information This game features:
Znax staff |
|
Page créée en 266 millisecondes et consultée 2952 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |