★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ MEGAWORM (AMSTRAD GAMES BOOK) (c) BEAM SOFTWARE/MELBOURNE HOUSE ★ |
MEGAWORM (AMSTRAD GAMES BOOK) |
You start off as a small snake, the object as in real life is to survive and grow. Unlike reality, all you have to do in the game is catch the obstacles before they disappear, to collect points and grow in length (and stature!). The catch (there is always one) is the border, your survival is cut short if you hit it. This obviously gets harder as you grow (sound familiar?). To move use: 'A' up, ‘Z' down, ‘comma' left, 'period' right. PROGRAMMING SUGGESTIONS Decrease the time the objects stay on the screen and increase the speed of the worm and the length of the segments. Amstrad Games Book
|
|
|
Page créée en 484 millisecondes et consultée 1009 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |