★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ HERE AND THERE WITH THE MR MEN (c) FIREBIRD/MIRRORSOFT ★ |
Amstrad Action | Popular Computing Weekly |
This time Mr Tickle and Mr Grumpy practice left and right - thinking ahead for simple route planning is the theme. The object of the first game, Mr Tickle's Jigsaw Puzzle, is to line up doorways and move pieces to build up a complete picture of Mr Tickle. In the second game. Mr Tickle tries to cheer up Mr Grumpy, who doesn't want to be cheered up. Mr T's arm can stretch longer and longer to reach through doorways to where Mr G is hiding. Sometimes he tries to block up the doorways with chairs. Mr Tickle's arm can be made to bounce off walls, chairs, Mr G or even itself. Instruction« can be given a step at a time, using the cursor and Return keys, or planned out a whole list at a time. Mr Lazy, in the third game, is snoo2uig under an apple tree. He tries to instruct a friendly worm to crawl along the correct branches and drop a juicy apple for him to eat. A gang of four Mr Men in the last game tries to stop Mr Tickle from moving in a checkerboard-like game. AA#14 |
|
|
Page créée en 626 millisecondes et consultée 2677 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |