The game was written using the PAW by Gilsoft, using inPAWs by Francisco Javier Lopez and Chris Ainsley's VSC syntax highlighter. Thanks to Denk and André Luna Leão for playtesting feedback.
The game has been converted to run on Infinite Imaginations' DAAD engine, for those who wish to play the game on other 8-bit platforms. Please note that these versions are currently in draft, beta form. Many thanks to Uto; for his invaluable suite of development tools, including DAADready!, PAWS2DAAD, Maluva, and DRC; and also to Andres Samudio of Aventuras AD for making DAAD available to the general public.
CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c Page créée en 534 millisecondes et consultée 526 fois
L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.