★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ DIGGER (c) COMPUTING WITH THE AMSTRAD/AMSTRAD SEMANAL ★

Computing with the AmstradAMSTRAD SEMANAL
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YOU are on your way back to Starbase 11 when your engines begin to splutter. After frantically searching the star charts you head for the nearest planet, Delta, which has the necessary dilithium crystals to recharge the ship's warp drive.

The touchdown was a bit bumpy but you survive. Your task is mow to collect those crystals. They are buried beneath the mud in a cavern inhabited by gremlins.

They don't mind you taking a few as long as you keep out of their way. but the more you take, the more they chase you

The game has been broken down into a series of subroutines, each with a specific task. All the subroutines have a title in a REM statement at the start.

CWTA

DIGGER
(c) COMPUTING WITH THE AMSTRAD , AMSTRAD SEMANAL

VERSION ORGINAL: Roland Waddilove (1985)
VERSION CWTA: Paul Benedict (1985)

★ YEARS: 1987 , 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: BASIC , ARCADE
★ LiCENCE: LISTING
★ COLLECTIONS: COMPUTING WITH THE AMSTRAD 1985 , COMPUTING WITH THE AMSTRAD-AUSTRALIAN

  

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listing:
» Digger    (Computing  with  the  Amstrad)    ENGLISHDATE: 2020-07-30
DL: 240
TYPE: ZIP
SiZE: 7Ko
NOTE: 40 Cyls
.HFE: Χ

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CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.