★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ CATCH (AMSTRAD COMPUTER USER) (c) AMSTRAD COMPUTER USER ★

Amstrad Computer User
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THIS has got to be the most impressive 10-liner ever published. It's a mini arcade game written almost entirely in machine code featuring large, smooth-scrolling multicoloured sprites with a bit of sound thrown in for good measure.

The idea is to put on your Isaac Newton hat and catch as many falling apples as you can. You get 10 points for each apple caught. Miss one and it's game over.

Take care with typing it in; we strongly advise using Proofreader with this listing because the machine code below is not checksummed. And do remember to SAVE before you RUN.

Control is via the joystick. David, whose high score is 1,670 points, has been a bit sneaky here. To make the game more difficult, left is right and right is left. No cheating now!

CATCH (AMSTRAD COMPUTER USER)
(c) AMSTRAD COMPUTER USER

Author: David HALL

★ YEAR: 1989
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 0 , ARCADE , 10 LINES
★ LiCENCE: LISTING
★ COLLECTION: AMSTRAD COMPUTER USER 1989

 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listings:
» Catch    (Amstrad  Computer  User)    ENGLISHDATE: 2023-12-05
DL: 207
TYPE: ZIP
SiZE: 4Ko
NOTE: 40 tracks
.HFE: Χ
.DSK: √

» Catch    (Amstrad  Computer  User)    LISTING    ENGLISHDATE: 2016-10-26
DL: 156
TYPE: text
SiZE: 3Ko
NOTE: Uploaded by hERMOL ;

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CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.