★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ ALLIGATOR (AMSTRAD GAMES BOOK) (c) BEAM SOFTWARE/MELBOURNE HOUSE ★

ALLIGATOR (AMSTRAD GAMES BOOK)
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Help the starving alligator to find food by guiding it to plants, exotic fish and the delicious yellow fish. All of the yellow fish must be eaten and the Alligator must reach the right hand side of the screen within the given time-limit.

If you forget that Alligators can't stay under water forever then the poor thing will drown! Keep an eye on the air gauge at the top of the screen and don't eat the mines.

Use 'A' to move up, 'Z' to move down, '.' to move right.

PROGRAMMING SUGGESTIONS

What if the Alligator had bigger lungs? Increase the value of GAUGE. The game could be made significantly more complex by randomly swapping mines for fish or making mines invisible for a short period.

Amstrad Games Book

ALLIGATOR (AMSTRAD GAMES BOOK)
(c) BEAM SOFTWARE , MELBOURNE HOUSE

Author(s): ???

★ INFO: Games in this book were written or adapted by Warwick McArthur , Paul Copeland , Andrew Lacey , Kevin Bergin and Graeme Stretton.

★ YEAR: 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , BASIC , ARCADE
★ LiCENCE: LISTING
★ COLLECTIONS: AMSTRAD GAMES BOOK , EL LIBRO GIGANTE DE LOS JUEGOS PARA AMSTRAD

 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listing:
» Alligator    (Amstrad  Games  Book)    LISTING    ENGLISHDATE: 2021-09-09
DL: 124
TYPE: PDF
SiZE: 357Ko
NOTE: 4 pages/PDFlib v1.6

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CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.