Game design and coding: Garry FRANCIS Original concepts: Lucian BLEBEA and Mike MANARD Play testing by Christopher MERRINER , Dee COOKE , Edo RAJH , Jade J.AINCIOA , Phil RILEY , Rovarsson and Stu DOBBIE Background image adapted from 'The Alchemist' painted in 1649 by the Flemish painter David RIJCKAERT III (2 December 1612 / 11 November 1661).
★ INFOS:
An entrant in ParserComp 2022 games contest, ParserComp is the annual Interactive Fiction/Text Adventure competition for parser games (text games controlled by text input and output).
This game was programmed using Inform, which generates Z-code files that are also used by Infocom's range of text adventures.
Inform 6 compiler, language and library originally written by Graham Nelson and now maintained by David Griffith , David Kinder , Andrew Plotkin et al.
CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c Page créée en 139 millisecondes et consultée 337 fois
L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.