HYPER SPORTS


Its program code, graphic representation, and artwork - are the copyright 
of Ocean Software Limited and may not be reproduced, stored, hired or 
broadcast in any form whatsoever without the written permission of O.S.L.
All rights reserved worldwide. The program runs on the ZX Spectrum and ZX 
Spectrum +. Hyper Sports simulates six hyper-sporting events.

LOADING

Position the cassette in your tape recorder with the printed side upwards 
and make sure that it is rewound to the begining. Ensure that the 
connection lead goes from the EAR socket on the  recorder to the EAR socket
on the Spectrum and that the MIC socket is disconnected.

Type LOAD ""<ENTER> [Note there is no space between the two quotes]. The "
is obtained by pressing SYMBOL SHIFT and the P key simultaneously. For 
further instructions consult chapter 6 of your manual. Now press PLAY on 
the recorder. The screen message should appear and the game will load
automatically. If this does not happen try adjusting the volume and tone 
control up until loading takes place.

CONTROLS

Keyboard - redefinable

Joystick - most types of interface

Note: In the case of any difficulty experienced in joystick control the
last defined keyboard controls may be used at any time during play, even if
joystick has been selected.

PLAYING

Pit your skills and agility against the computer and the clock - in order 
to progress to the next event you must qualify (ie achieve game - scoring 
hints are as follows and we would be interested to hear from any player 
with high marks (100,000 and up is good).

SWIMMING

Wait for the starting gun - racing dive into the pool (by pressing the
fire button). Your swimming speed is determined by continous left/right 
controls, but remember in order to swim you must breath so wait for the 
button. If you breathe at the wrong time you'll swallow water and if you 
forget to breathe you'll gradually slow and stop.

Your opponents have different swimming skills and are controlled by the 
computer if you can beat them all you're on the way to becoming a true 
champion.

SKEET SHOOTING

Computer controlled sights home in on the skeet and marksmanship depends on
fast reaction on the left/right controls. Good shooting gives bonus skeets 
with higher points but as your shooting improves the rate hots up! Good 
shooting.

LONG HORSE

Now test your abilit as a gymnast - press the fire button to run the 
springboard, then again when you're on it - Now when you reach the hand 
stand position press it again to launch into the Somersaults (these are 
controlled by the left/right movemement). The total score is made up of the
distance you get up the springboard, the length of time on the horse, the 
number of Spins you can achieve and the perfection of your landing. Like 
the real event you must perform well right through for maximum marks!

ARCHERY

The target moves accross your field of vision and you must judge wind speed
and the angle of your shot to hit bullseye. First press the fire button to
wind speed/direction, then press fire again to shoot one of your eight 
arrows at the passing target. (Keeping the fire button pressed indicates 
the height of the arrow. Hint:- try to get as close to a 5º angle as 
possible.

TRIPLE JUMP

Co-ordination is the key to success in this event, use left/right controls
to gain the maximum approach speed - and press the fire button as close to
the take off line as possible. For each part of the jump keep the fire 
button pressed to increase the angle of the trajectory and release as close
to 45º as possible. Your score is a combination of the correct speed, angle
and distance.

WEIGHT LIFTING

Now for the final test - a test of strength and stamina. Select the weight,
type and then use the LEFT/RIGHT controls to increase the weight lifter's 
power. Press the fire button when STRONGMAN flashes to give the 
"Powerlift". Continue with power until all three judges acknowledge the 
feat. Your points score is based on weight.

Congratulations you've completed all the events now check your score and 
see if you can do better next time - Good luck.


(c) Imagine Software (1984) Limited
ore and 
see if you can do better next time - Good luck.


(c) Imagine Software (1984) Limited