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Games - CompanyArgonaut Software
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Jez Sans began computing with a TRS80, way back In 1978. He rapidly worked his way through a variety of 8-blt machines, and later worked on conversion problems on Firebird's 64 version of Elite. Tony Ralnblrd was so pleased with his work at this time that he asked Jez to produce a game – any game, and he would publish It.

"I was very interested in the mathematics of creating 3D Imagery, and began work on a vector graphic routine using a Sinclair QL. I found the QL unsuitable for the type of things I wanted to do. and ao hlrad an Apple Mac to, work on. A few months later the Atari ST appeared and I saw it as an ideal machine for my applications." Thus began the work on Stargllder. It was an immense success.


1988: Argonaut Software was set up by Jez San while he was programming Starglider.
Since then it has grown steadily, and now employs eight full-time programmers.
Julian Rignall talks to Jez about present and future projects.
CATEGORYTITLE (1)YEAR
GAMELIST Starglider 1 1986

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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.