NoRecess / Condense interviewed by Epsilon (french only)
It's funny how life may bring some surprises. I interviewed Epsilon few months ago ; but doing that gave him enough motivation to create a new website dedicated to the Amstrad CPC called Amstrad Paradise. Make sure to check it out ! (french only).
As mentioned here, we remained silent while working (hard !) on our next demo for Amstrad CPC.
It's still not totally completed yet, but it's now in pretty good shape for a release at Revision 2018. And yes, I (NoRecess) will make the trip from Canada to Germany to attend the party !
Our next project is a GAME for the Amstrad GX-4000 to be previewed at Alchimie demoparty 2019
[...]
So today, we are announcing our next ambitious project: a GAME for the Amstrad GX-4000. Don't ask: we don't provide any more details for now. But... based on the fact that amazing Amstrad Plus / GX-4000 productions were released in the past at Alchimie demoparty (France) ; and that most of our close friends will be there reunited once again this year ; my dear friend TotO will be authorized to show a preview of the game (unless someone very generous decide to pay me the flight from Montreal/Canada, hehe !). That preview will be fully playable, have fun guys!! -- but it will not be possible to make a copy. So you have to be there @ Alchimie 2019 !!!!!
Some exciting news about our game currently in development:
- BLAST ANNUAL 2020 will feature exclusive coverage of the game. Even better, BLAST ANNUAL actually became the official sponsor of the game ! => It's a win-win situation where BLAST ANNUAL benefit from us with new, exclusive content while we benefit from them with great coverage.
- I (NoRecess/Condense) will be traveling from Canada to France to present and discuss the game @ Alchimie 2019. => YES!!! I just can't wait to see some of the greatest members of the Amstrad community and get their feedbacks on our work.
11/28/2020 : Sonic GX - Some updates on the project !
I realize I did not give major updates regarding progress on development of Sonic GX since the Alchimie Treize (held in November 2019 in France). So today after months of silence (and some published articles), I would like to share with you an official update regarding the project.
What was done since PREVIEW 1 ? 4-6 months following the Alchimie party, I spent most of my time rewriting some parts of the game, with better technical approaches. The tile engine got a major refactor, providing better performance and a reduced memory footprint. This summer, I had lots of fun adding the support of [...]
En ce jours anniversaire , voici des news et une date de sortie pour le projet Sonic GX ...
Citer :
6/20/2021 - Sonic GX for the Amstrad GX-4000: JUNE 2021 UPDATE
Today I'm sharing with you an update on Sonic GX's development !
What was done since the last update: - The game now features 4 unique zones, with their own set of visual styles, [...]
Remaining work: - We are still good regarding our development plan. Our target is to get the game "feature |[...]
Find here attached some new screens (that completes the ones in previous update). Please keep in mind all of that remains a work in progress: many things can change.
Si vous avez des questions à poser, n'hésitez pas ! Ça fait un an et demi qu'on bosse en sous-marin sur ce Bonus Stage, en tant que programmeur je suis content de pouvoir enfin en parler un peu publiquement (dans son design, techniquement, etc).
Je reste sans voix... les scrolling parallaxes, la fluidité, les cascades dans le fond, les déplacements du sprite, etc. La musique est vraiment cool, et les SFX aussi : ça fait vraiment plaisir à voir tout ça...
Puisque tu parles de scrollings différentiels, avais-tu vu la démo reprenant l'écran de Shadow Of The Beast sur la GX-4000, par Overflow / Logon System ? (https://www.youtube.com/watch?v=CPCyF71098o). Le multi-plan est bluffant !
Quelle sera la taille de la cartouche ? Vous prévoyez combien de level + les levels bonus ? Au niveau du level design vous reprenez des épisodes existants ou tout est inédit ?
Quelle sera la taille de la cartouche ? Vous prévoyez combien de level + les levels bonus ? Au niveau du level design vous reprenez des épisodes existants ou tout est inédit ?
Ce sera distribué sous la forme d'un CPR classique de 512Kb. Sans modification, le jeu fonctionne déjà avec WinAPE, RetroVirtualMachine, CPCEC mais aussi sur la vraie machine, via le C4CPC.
Le jeu se traverse sur 4 zones (4 themes graphiques différents) qui contiennent 2 actes, donc on parle de 8 levels en tout. A la fin du 1er act, ce sera toujours le "petit" Boss Fight puis Bonus Stage ("re-skinné" en fonction de la zone courante) ; A la fin du 2eme act, ce sera un "gros" Boss Fight (avec du gameplay nouveau à chaque fois).
On reprend les graphismes existants, que l'on améliore (2 fois plus détaillés dans la version GX-4000 que ce qui est sur Master System / Game Gear !). Par contre, le level design est 100% original, c'est pour cela que je dis que Sonic GX est un "nouveau episode" de Sonic ; les vrais fans du jeu auront vraiment de quoi de nouveau à se mettre sous la dent (sans compter sur le Bonus Stage, qui est 100% unique à la GX-4000).
Puisque tu parles de scrollings différentiels, avais-tu vu la démo reprenant l'écran de Shadow Of The Beast sur la GX-4000, par Overflow / Logon System ? (https://www.youtube.com/watch?v=CPCyF71098o). Le multi-plan est bluffant !
Oui cette démo je l'avais déjà découverte à l'époque, merci. Le résultat est vraiment incroyable !
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