CODING ★ 16. BREAKDOWN OF WITCH HUNT ★

Writing Adventure Games on the Amstrad - 16 - Breakdown of witch hunt - Events
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EVENT 0

The actions in this event are executed when counter number 0 reaches zero. These actions kill the player because he has been followed by the cat for too long. The final score is printed and a quit actioned.

12660 DATA E,0
12670 DATA A,PR,"^"
12680 DATA A,PR,A crowd of villagers gather round you. The p riest points at the cat and says "Look he has a black cat .familiar ! That proves he is a witch. ". They drag you a way and test your Inflammability.
12690 DATA A,SC
12700 DATA A,QU

EVENT 1

This event fires when counter number 1 reaches zero indicating that the player has had 100 game turns. This is used to represent the midday deadline for the player clearing himself of being a witch. The optimal solution to the game requires nowhere near 100 game turns.

12710 DATA E,1
12720 DATA A,PR,The church bell rings. It is midday. The vil lagers drag you away and burn you. It was a really Jolly occasion and people came from miles around to see you.
12730 DATA A,SC
12740 DATA A,QU
12750 DATA F

 

★ YEAR: 1985
★ AUTHORS: Mike Lewis & Simon Price

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CPCrulez[Content Management System] v8.75-desktop/c
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.