CODINGCROSSDEV ★ CPCTELERA ★

CPCteleraCoding Crossdev
 ★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se le presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner ursprünglichen Fassung Ihnen präsentiert ★ 

CPCtelera is an integrated development framework for creating Amstrad CPC games and content which includes:

  • A low-level library with support for: graphics, audio, keyboard, firmware, strings, video hardware manipulation and memory management.
  • An API for developing games and software in C and Assembler.
  • A complete multi-platform building system with support for building CDTs and DSKs automatically.
  • Tools for content authoring (audio, graphics and level editing)

CPCtelera has been conceived with these aims in mind:

  • Delivering a convenient, usable and fast environment for developing games
  • Providing an up-to-date, detailed and easy to consult documentation
  • Giving technical details of the complete implementation for those curious
  • Easing the install and configuration process

Starting with CPCtelera is very easy:

Supported Platforms

  • Windows (with Cygwin 32/64 bits)
  • OS X
  • Linux

If you test it in any platform (listed here or not) and have problems, please feel free to report them to us.

If you are a Mac user, you will want to consider installing CPCtelera-samples-Xcodeby Diego Freniche, along with CPCtelera. This package creates Xcode projects from examples and lets you build them directly from Xcode.

Contact information and support

Authors

★ LICENSE: FREEWARE
★ YEAR: 2015
★ LANGUAGE:
★ AUTHOR: lronaldo (Cheesetea, Fremos, ByteRealms)

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Je participe au site:
» Newfile(s) upload/Envoye de fichier(s)
★ AMSTRAD CPC ★ A voir aussi sur CPCrulez , les sujets suivants pourront vous intéresser...

Lien(s):
» Coding » Music - ChipnSfx
» Coding » Java-Z80Assembler
» Coding » Sdcc - 16 - 3D - Temps Reel Basic
» Coding » Sdcc - 24bis - Bezier
» Coding » Sdcc - 17 - 3D - Trace Points
» Coding » Sdcc - 07 - Ecrire un Fichier sur uneDisquette

CPCrulez[Content Management System] v8.75-desktop
Page créée en 506 millisecondes et consultée 490 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.