★ AMSTRAD CPC ★ Christian Urquhart ★

Christian UrquhartGames - Auteurs
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Christian URQUHART (Crash n°18 / July 1985)

CChristian now 19 moved to Manchester to join Ocean, and then onto Sheffield with Gremlin Graphics. His first Sirogram, Transversion was a fast grid game which Ocean marketed. Afterwards he became an Ocean in-house programmer and worked on unchback. Cave/on and Daley Thompson's Decathlon. Since joining Gremlin. Christian has been working on Beaver Bob in Dam Trouble, which was the subject of a loading screen competition run in CRASH.
CRASH readers who visited two of ZX Microfairs last year, will probably remember seeing Christian on the CRASH stand, holding court with gamesters wanting to know how to win at Hunchback, and having a programmers'battle with David Shea (Quicksilva Frenzy and Snowman, who now works at Mikro-Gen).

Beaver Bob in Dam Trouble is described by Ian. as a game for the slightly younger player, which isn't to say that it's easy. Above the surface of the river, stands a wooden hut with several floors. This platform section of the game sees Beaver Bob collecting dynamite. Below the surface of the river are the beaver's two dams, and a secret hideaway where he keeps food and is able to take a breath. The river is infested with crocodiles which not only eat beavers, but also steal dam logs. The object is to replace the stolen logs to keep the level of the reservoir up, whilst avoiding crocodiles, schools of pirnana and hunting scuba divers.

Crash n°18

CATEGORYTITLES (4)YEAR
GAMELIST Little Puff in Dragonland 1989
GAMELIST Rocco
Rocky
1985
GAMELIST Snoopy And Peanuts 1989
GAMELIST Robot Messiah 198x

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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.