Great listing from Simon Solway of Sheffield. It compresses screen data, therefore reducing the amount of memory needed to store a picture. Andconsequently it cuts loading and saving time considerably. The program, in machine-code, contains two sections: the squash routine and the unsquash routine. To squash a picture, make sure that the image is on screen and Himem is set to &65FF at most. Then CALL &9700. To save this data, you will have to enter the following SAVE"fiIename" ,B , &5600 , PEEK(&5601) *256*PEEK(&5602) - &56O0 To unsquash a picture, load the program, then the squashed data at &5600, and then CALL &97A0. Neither routine can cope with screens that have scrolled. So before you squash or unsquash it's advisable to set the Screen Offset to zero, by entering a Mode command - do this before drawing a picture. AA#16 ★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★ |
CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c Page créée en 300 millisecondes et consultée 1037 foisL'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |
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