★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ STUNT BIKE SIMULATOR (c) SILVERBIRD ★

ACU
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YOU are Chad Adams, ace stuntman, required to prove your skills by completing five-tasks.

Task 1: You guide your (riderless) bike along a scrolling road, avoiding cracks, puddles, bollards and other obstacles. You have to chase after a hang glider and, when you think you are close enough to it, press Fire. If your timing is spot on you are dropped from the hang glider and land smack on top of the bike. If it isn't, you are splattered all over the tarmac. Task 2: Same scrolling road, same obstacles, different background. This time you are forced to do bunny hops in order to avoid falling over logs which roll relentlessly towards you. If a log happens to be short enough, you can get away with riding round it.

Task 3: You have to jump off the seat of your bike, pass through hoops of fire without getting fried to a crisp, and land back on the bike. Task 4: Lorry catching. Nothing to do with superhuman strength, you must dodge the cracks and bollards, and then drive your bike up a ramp into the back of a lorry.

Task 5: You have to jump up and grab on to a helicopter which is hovering just above your bike. You get three chances to complete each task within a certain time limit. Each time you hit an obstacle you 'lose valuable seconds as your bike spins out of control and has to be picked up off the ground.

The game is tough. This is partly due to the immense number of obstacles you have to avoid and also to some dodgy 3D perspective effects which make the first task rather hit-and-miss and the second practically impossible. The graphics are good, with realistic colours, very smooth scrolling and lots of attention to detail, although the hang glider is rather blocky looking and moves jerkily. There is no problem with a green screen.

ACU #8812

STUNT BIKE SIMULATOR
(c) SILVERBIRD

DEVELOPPER: PROBE SOFTWARE
PROGRAM: Darren White

★ YEAR: 1988
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 0 , SPORT , MOTORBIKE , TAPE

★ PROTECTION: BLEEPLOAD (TAPE)
★ RERELEASE: MCM (SPAIN)

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Advert/Publicité:
» SilverbirdDATE: 2014-05-10
DL: 234 fois
TYPE: image
SIZE: 226Ko
NOTE: w927*h1325

Cover:
» Stunt  Bike  Simulator    (Release  TAPE-SILVERBIRD)    ENGLISH-GERMAN-ITALIAN-FRENCH-DUTCH-SPANISH-DANISHDATE: 2016-09-07
DL: 65 fois
TYPE: image
SIZE: 274Ko
NOTE: w1104*h789

Dumps disks:
» Stunt  Bike  Simulator    (2014-01-18)    CNGSOFTDATE: 2014-02-14
DL: 35 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 41Ko
NOTE: DiskTracks=4
.HFE: OUI
 
» Stunt  Bike  Simulator    NICHDATE: 2013-08-30
DL: 37 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 64Ko
NOTE: DiskTracks=39
.HFE: OUI
 

Dump cassette (version commerciale):
» Stunt  Bike  SimulatorDATE: 2010-03-29
DL: 41 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 37Ko
NOTE: Dump by Kevin Thacker ; Bleepload Protection

Medias/Supports:
» Stunt  Bike  Simulator    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2017-01-13
DL: 7 fois
TYPE: image
SIZE: 55Ko
NOTE: Uploaded by hERMOL ; w787*h499

» Stunt  Bike  Simulator    (Release  TAPE-FIREBIRD-SILVERBIRD)    ENGLISHDATE: 2016-10-19
DL: 2 fois
TYPE: image
SIZE: 49Ko
NOTE: Uploaded by hERMOL ; w645*h447

» Stunt  Bike  Simulator    (Release  TAPE-SILVERBIRD-MCM)    SPANISHDATE: 2017-05-20
DL: 0 fois
TYPE: image
SIZE: 116Ko
NOTE: Uploaded by hERMOL ; w487*h629

Notices d'utilisation:
» Stunt  Bike  Simulator    (Rerelease  MCM)    SPANISHDATE: 2011-07-17
DL: 19 fois
TYPE: PDF
SIZE: 8Ko

» Stunt  Bike  Simulator    (Rerelease  MCM)    SPANISHDATE: 2011-09-22
DL: 47 fois
TYPE: text
SIZE: 3Ko

Sur le forum:
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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.75-desktop/c
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.