★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ SPRING ON A THING (c) AMSTRAD COMPUTER USER ★

Amstrad Computer User
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

A game for the CPC by Fredrik Nordbakke

THIS game is one mad dash against time to get from the bottom left of the screen to the top right as many times as possible. Jump through the holes to move up a platform, fall through the holes to avoid the arrows that pepper later levels. Falling through the lower platform will result in severe electrocution followed by a swift but painful death.

Time is represented by a slowly shortening column at the right of the screen. The more quickly you finish the level, the more your bonus will fill up. Each time you jump the bonus will decrease by 10. If you complete five levels without losing a life, the bonus will be added to your score.

The game should be run from a clean machine. The SYMBOL AFTER 32 in line 50 will prevent it being run again if it stops with an error message. You can restart the program after correcting typing errors by typing RUN 60.

ACU #8808

SPRING ON A THING
(c) AMSTRAD COMPUTER USER

AUTHOR: Fredrik NORDBAKKE

★ YEAR: 1988
★ LANGUAGE:
★ GENRE: ARCADE , BASIC
★ LiCENCE: LISTING
★ COLLECTION: AMSTRAD COMPUTER USER 1988

 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listing:
» Spring  on  a  Thing    (Amstrad  Computer  User)    ENGLISHDATE: 2018-12-07
DL: 14
TYPE: ZIP
SiZE: 7Ko
NOTE: The game should be run from a clean machine. ; 40 tracks
.HFE: Χ
.DSK: √

Je participe au site:
» Vous avez des infos personnel ?
» Vous avez remarqué une erreur dans ce texte ?
» Aidez-nous à améliorer cette page : en nous contactant via le forum ou par email.

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop
Page créée en 847 millisecondes et consultée 969 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.