★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ SPOOK LOOT (c) ANDTRONIC ★

Home Computing WeeklyAmstrad Computer UserPopular Computing Weekly
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

This is another maze game with walls built of bricks.

The five-minute load time seems an eternity, with nothing on the screen at all, apart from the occasional message to let you know that the program is still loading.

Read error b is also indicated far too often, which means rewinding the tape and starting all over again.

At the start of the game, looking quite humanoid, you are placed inside the maze and can be moved around using either the keyboard or a joystick.

Your objective is to find all the hidden treasures spread throughout the 160 rooms. If you achieve this part you then have to locate the hidden button to a secret passage, and presumably the end of the game.

I liked the original design of the many evil spirits set on your downfall. The only defence to their repeated attacks is your slow motion shotgun which sprays a veritable hail of pellets at all and sundry, reducing your enemies to a cloud of dust.

The large, clear, smooth-moving graphics make the screen display pleasing, though the walls of the maze soon become claustrophobic.

As the attackers seem to approach from the same direction each time the game is played, it becomes comparitiv-ely easy to shoot to kill.

On the other hand, remembering which room you are in is no simple matter, nor is finding all those rooms.

Having played the game for an unhealthy length of time with still only a quarter of them located, this would seem the ultimate challenge.

D.H. , Home Computing Weekly #102

SPOOK LOOT
(c) ANDTRONIC

AUTHOR(S): ???
★ INFO: ACU screenshot taken from 'THE PRIZE'

★ YEAR: 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: ARCADE , UNRELEASED , MISSING
★ LiCENCE: COMMERCIALE

 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Aucun fichier de disponible:
» Vous avez des fichiers que nous ne possédons pas concernent cette page ?
Je participe au site:
» Vous avez des infos personnel, des fichiers que nous ne possédons pas concernent ce jeu ?
» Vous avez remarqué une erreur dans ce texte ?
» Aidez-nous à améliorer cette page : en nous contactant via le forum ou par email.

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c
Page créée en 754 millisecondes et consultée 2056 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.