★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ RACE AGAINST TIME (c) POPULAR COMPUTING WEEKLY ★

Popular Computing Weekly
 ★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se le presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner ursprünglichen Fassung Ihnen präsentiert ★ 

The object of this game is to use the joystick hard, since barriers are placed at random to block your way. There is also a 20 second time limit, and once the time runs out the game ends.

You only have one life, and this is lost when you run into a barrier. Level one is quite easy, since there are only 40 barriers, but as you progress to the next level (after reaching the top of the screen) it becomes harder, as more barriers are placed in your way. Forty more barriers are added at each level. Good luck!

Program Notes
Variables

  • X - Barrier (x value)
  • Y - Barrier (y value)
  • A - number of barriers.
  • LV - Level.
  • TI$ - Time.
  • C - Colour value.
  • J - X coordinate of player.
  • Y - Y coordinate of player.
  • D - Number of barriers (pairs) permitted on each level.
  • H - Used for collision detection.
  • P - Start of screen memory.
  • E,U - Other variables.

Line No

  • 40 Clear variables
  • 50 On error goto line 310
  • 60-90 Set variables & volume & colours. Clear screen.
  • 100-120 Random x and y values for barriers. Print them on the screen.
  • 130 Colour of barriers.
  • 140 Sends to line 90.
  • 150 Set time at 0 seconds.
  • 160-200 Checks joystick input.
  • 210 Collision detection.
  • 220 Print player on screen and check for collision.
  • 230 Sends to line 340.
  • 240 Check to see if time is 20 seconds.
  • 250 Sends to line 160.
  • 260 Colour (brown).
  • 270-290 Print time, level and number of barriers on that level.
  • 300 Returns to joystick input.
  • 310-320 Set colours and clear screen.
  • 330 End program.
  • 340 Sound effects.
  • 350 Printout game over.
  • 360 Time loop. Sends to line 410.
  • 370 Increase level and barriers. Place man at bottom of screen.
  • 380 Set time to 0 seconds.
  • 390 Sound effects.
  • 400 Send to line 80.
  • 410-430 Ask for another game.
  • 440-460 Check joystick input and send to appropriate line number.
  • 470 Send to line 440.

PopularComputingWeekly860410

RACE AGAINST TIME [Time Race]
(c) POPULAR COMPUTING WEEKLY

AUTHOR: SHANE DAWSON

★ YEAR: 1986
★ LANGUAGE:
★ GENRE: BASIC

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Je participe au site:
» Newfile(s) upload/Envoye de fichier(s)

QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.75-desktop/c
Page créée en 056 millisecondes et consultée 349 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.