★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ PYRAMIDS (c) AMSTRAD ACTION ★ |
Amstrad Action |
Pyramids is a variation on the domino theme. No, wait... it's good, really it is! The twist is that instead of matching up half-tiles with the correct number of dots, you have to match up colours on up to four sides. The pyramids fit together on a grid. The idea is to score more points than your opponent. A point is scored for each colour matched up, so keep a look out for those high-scoring opportunities! You have no choice over the pyramids you're given to place, which are created with randomly-coloured faces. You may rotate the pieces in stages of 90 degres, in order to align the faces with other pieces. To do this press ‘R'. The cursor keys move the blue square with which you position your pieces. When it's in the right place, press Space to place it. Towards the end of the game, it'll get increasingly difficult to place your pieces. If you can't see anywhere to go, press ‘P' to pass. If this is done several times consecutively by both players, the game comes to an end. Bristolian Richard Shepard came up with the idea, and coded it onto his machine. Well done Richard! AA
|
|
|
Page créée en 305 millisecondes et consultée 1523 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |