★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ PAWS (c) ARTIC COMPUTING ★

ACU
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Well, what have we here? This could be the 'purrfect' game for all cats and their pet owners. In Paws you are placed in the puss 'n' boots of a Tom cat who is fighting a running battle with the local pack of dogs; Bulldog Billy and Co. who have decided to kill you.

To have a chance of survival, you and your 10 kittens have to combine your catoplexic energy which frightens the dogs so much that they give up for the night.

Unfortunately for you, your kittens have other ideas and, being mischievous little beggars, they have run off to play so you have to go out and wander through a maze of woodland, scrapyard and town, find them and return them to home before the dogs gather enough strength to kill you. However, not having a mouth the size of a JCB bucket you can only carry one at a time.

You can delay the gathering of the pack by killing the dogs in paw to paw combat which you always win, or by firing a fluffball at them. You can also stun them by leaving deposits of catoplexic energy, which to me looks like something that pussycats fertilise the flowerbeds with.

All this pussy footing about expends you strength and stamina so you have to eat and drink various objects. You must have a digestive system of steel because these include balls of wool, clockwork mice and goldfish complete with bowl.

If you succeed in gathering all your kittens or kill so many of the dogs that the pack cannot form, you get a bonus and go on to the next level which is just the same but with more dogs.

To help you in your battle there is a map of the town which also shows where the dogs and your kittens are.

The most remarkable thing about this game is the sound - there isn't any. Not a pitiful mew or growl or purr or anything. Utter silence except the burble of your Arnold thinking to itself. The graphics are above average for this type of game, the kittens are cute and you move with feline grace that is a pleasure to watch. My main complaint is that the movement of the podgy cat is slow.

This game is very simple, very addictive and is suitable for kittens of all ages.

ACU #8512

PAWS
(c) ARTIC COMPUTING

COPYRIGHT: ARTIC COMPUTING
PROGRAMMER: ANTHONY ADAM

BUG: LE LOGO DU JEU EST CORROMPU SUR LA CASSETTE ORIGINAL.

★ YEAR: 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , ARCADE , MAZE EXPLORATION , TAPE

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Adverts/Publicités:
» PawsDATE: 2011-02-03
DL: 57 fois
TYPE: image
SIZE: 253Ko
NOTE: w962*h1370

» Paws    ENGLISHDATE: 2016-10-22
DL: 16 fois
TYPE: image
SIZE: 365Ko
NOTE: Uploaded by hERMOL ; w970*h1392

Cover:
» PAWS    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2016-09-07
DL: 60 fois
TYPE: image
SIZE: 365Ko
NOTE: w1961*h1166

Dumps cassettes (version commerciale):
» PawsDATE: 2010-03-29
DL: 79 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 19Ko

» Paws    ENGLISHDATE: 2017-07-09
DL: 4 fois
TYPE: ZIP
SIZE: 21Ko
NOTE: Dumped by DLFRSILVER ; CDT Dumptool=CSW2CDT-20170409

Media/Support:
» Paws    (Release  TAPE)    ENGLISHDATE: 2016-11-22
DL: 13 fois
TYPE: image
SIZE: 48Ko
NOTE: Uploaded by hERMOL ; w868*h568

Notice d'utilisation:
» Paws    ENGLISHDATE: 2011-08-31
DL: 25 fois
TYPE: PDF
SIZE: 144Ko

Sur le forum:
» Topic: Cheats, pokes ou solution pour "Paws"
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» Newfile(s) upload/Envoye de fichier(s)

QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.75-desktop/c
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.