★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ GUNBOATS (HOME COMPUTING WEEKLY) (c) HOME COMPUTING WEEKLY ★ |
Home Computing Weekly |
Can you calculate the angle and velocity to sink the enemy? David Muir's game will have you trying In this game you control the armoury of one of the two facing gunboats. You have the option to move your boat, fire shells and alter the velocity of the shell. Your enemy is controlled by the computer and fires, moves and changes its velocity at random. The program uses the following formulae to calculate the parabolic motion of the projectiles:
The angle of fire is set, by the program, to 30 degrees. Rather than have lime appearing in the formulae they have been compounded into one complex formula. When a shell is fired it moves horizontally one column at a time, the vertical position of a shell is calculated, the old position is erased and the shell printed in the new position. The program contains title page, instructions and a large number of REM statements so that you can follow its working. Control can be via either cursor keys or joystick. Home Computing Weekly #115 |
|
|
Page créée en 387 millisecondes et consultée 813 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |