★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ GUNBOATS (HOME COMPUTING WEEKLY) (c) HOME COMPUTING WEEKLY ★

Home Computing Weekly
★ Ce texte vous est présenté dans sa version originale ★ 
 ★ This text is presented to you in its original version ★ 
 ★ Este texto se presenta en su versión original ★ 
 ★ Dieser Text wird in seiner Originalfassung präsentiert ★ 

Can you calculate the angle and velocity to sink the enemy? David Muir's game will have you trying

In this game you control the armoury of one of the two facing gunboats.

You have the option to move your boat, fire shells and alter the velocity of the shell. Your enemy is controlled by the computer and fires, moves and changes its velocity at random.

The program uses the following formulae to calculate the parabolic motion of the projectiles:

  • x (horizontal displacement) = start velocity * time * cos (angle of fire)
  • y (vertical displacement) = start velocity * time * sin (angle of fire) - time * time * gravity/2

The angle of fire is set, by the program, to 30 degrees. Rather than have lime appearing in the formulae they have been compounded into one complex formula.

When a shell is fired it moves horizontally one column at a time, the vertical position of a shell is calculated, the old position is erased and the shell printed in the new position.

The program contains title page, instructions and a large number of REM statements so that you can follow its working. Control can be via either cursor keys or joystick.

Home Computing Weekly #115

GUNBOATS (HOME COMPUTING WEEKLY)
(c) HOME COMPUTING WEEKLY

AUTHOR: DAVID MUIR

★ YEARS: 1985 , 1984
★ LANGUAGE:
★ GENRE: INGAME MODE 1 , ARCADE , BOAT , BASIC
★ LiCENCE: LISTING

 

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listings:
» Gunboats    (Home  Computing  Weekly)    LISTING    ENGLISHDATE: 2016-10-22
DL: 189
TYPE: PDF
SiZE: 682Ko
NOTE: Uploaded by hERMOL ; 4 pages/PDFlib v1.6

» Gunboats    (Home  Computing  Weekly)    LISTING    ENGLISHDATE: 2016-10-23
DL: 150
TYPE: text
SiZE: 7Ko
NOTE: Uploaded by CPCLOV ;

Je participe au site:
» Vous avez des infos personnel, des fichiers que nous ne possédons pas concernent ce jeu ?
» Vous avez remarqué une erreur dans ce texte ?
» Aidez-nous à améliorer cette page : en nous contactant via le forum ou par email.

CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop
Page créée en 387 millisecondes et consultée 813 fois

L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.