★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ BATTLESHIPS (COMPUTER GAMER) (c) COMPUTER GAMER ★

COMPUTER GAMER
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This game allows you to play the computer at an old favourite. For those who are not familar with the game here is a brief explanation of how to play.
When the program is run, a large grid will appear on the screen. This is your fleet. You tell the computer where to put your fleet. This consists of a battleship (5 squares), 2 destroyers (4 squares), 2 cruisers (3 squares) and 2 submarines (2 squares).

When you put them on the grid they must not touch each other in any way, (the computer checks this and informs you that you have to replace your vessel if this should occur). Once all your fleet have been entered the computer sets up its own grid. After the game starts, with your first shot. By typing in a set of co-ordinates you will be told whether you scored a hit or a miss, if you score a hit the grid will show you what vessel you have hit. With each hit you gain another shot. If you miss, a marker will be placed on the grid to keep a record of where you tried, (you will be allowed another go if at a co-ordinate already tried). Then the computer has a shot and the same rules apply to it. This continues until either player has found the opponents entire fleet.

Rem statements are included to show what is happening. The computer plays a fair game to allow you to have a chance of winning and at no stage does it have a quick look at the grid!

COMPUTER GAMER #4

BATTLESHIPS (COMPUTER GAMER) [Battle-ships]


(c) COMPUTER GAMER

AUTHOR: STEVEN SKINNER

★ YEAR: 1985
★ LANGUAGE:
★ GENRE: BASIC

★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★

Type-in/Listing:
» Battleships    (Computer  Gamer)    LISTING    ENGLISHDATE: 2016-02-10
DL: 85 fois
TYPE: PDF
SIZE: 889Ko
NOTE: 2 pages/PDFlib v1.6

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QUE DIT LA LOI FRANÇAISE:

L'alinéa 8 de l'article L122-5 du Code de la propriété intellectuelle explique que « Lorsque l'œuvre a été divulguée, l'auteur ne peut interdire la reproduction d'une œuvre et sa représentation effectuées à des fins de conservation ou destinées à préserver les conditions de sa consultation à des fins de recherche ou détudes privées par des particuliers, dans les locaux de l'établissement et sur des terminaux dédiés par des bibliothèques accessibles au public, par des musées ou par des services d'archives, sous réserve que ceux-ci ne recherchent aucun avantage économique ou commercial ». Pas de problème donc pour nous!

CPCrulez[Content Management System] v8.75-desktop/c
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L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent  du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko.