★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ 3D STUNT RIDER (c) AMSOFT ★ |
Amstrad Magazine | Popular Computing Weekly |
Good fun Artisoft's 3D Stunt Rider is far from being a megagame. It is technically just okay rather than breathtaking and the plot can be summed up in a handful of words - ride the motobike up a ramp and jump some buses without suffering any personal injury. Despite that, or perhaps because of it, it is surprisingly good fun to play, and certainly has more immediate appeal than a lot of Amsoft's recent releases. Controls are simple and easily grasped - you have influence over the speed and to a limited extent the direction of the bike's travel. You also determine the angle of the front wheel to the ground. With skilled use of this handful of keys, or the joystick, you soon discover that you can make the biker fly too far and smash into the ground, spin madly out of control in mid air, drop too quickly and smash into a roof or even miss the ramp altogether. Unfortunately after just a little practice you soon discover what speed is required for a given length of jump, and how to land safely at the other end. It may have a limited longterm appeal and will fall into the category of 'once mastered never loaded again'. Tony Kendle |
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Page créée en 052 millisecondes et consultée 4204 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |