★ AMSTRAD CPC ★ GAMESLIST ★ BUSTER BLOCK (c) KUMA ★ |
Popular Computing Weekly | Amstrad Action |
A bit dodgy It all seems desperately familiar. Your aim is to guide a little figure, Buster through a maze consisting of. Kuma assures us. 400 rooms, dodging the ghosts as you go. Script-wise it sounds something of a no-no. But fortunately Buster Block includes variations on the theme. The ghosts aren't the invulnerable sort, and can be tackled at the expense of a little energy. As an alternative to this you can push several kinds of blocks at the opposition, (a bit like Pengo) The most basic variety simple zips off at the ghost, stopping when it hits something - if it's a ghost the ghost explodes. Slightly more complex, and more engaging, is the variety that bounces back and forth a few times. This can be fairly hurtful if you're still standing there when it bounces back. The screens themselves are nicely designed, and the game itself is medium grade addictive in a moronic sort of way.
Stan Byermann , Popular Computing Weekly |
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Page créée en 350 millisecondes et consultée 2270 fois L'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |